Denken in kansen
Remco begon zijn carrière als tennisleraar. Later werkte hij in de gehandicaptenzorg als activiteitenleider en hydrotherapeut in een zwembad. Via die baan ging hij als toezichthouder aan de slag en controleerde zwembaden voor de provincie Noord-Brabant. Vanuit die functie werd hij bureauhoofd VTH bij de provincie. “Bij de oprichting van de omgevingsdiensten in 2013 ging mijn rol over naar de OMWB. Ik werd teammanager BRZO (tegenwoordig Seveso), programmamanager en directielid. Zo stond ik na de eerste twee jaar aan het roer bij de afdeling uitvoering.”
De eerste periode bij de opstart van de nieuwe organisatie was erg druk en er heerste veel onduidelijkheid. Dit resulteerde uiteindelijk in een reorganisatie waarbij de gehele directie werd vervangen. “Ik denk in kansen en grijp met veel enthousiasme nieuwe dingen aan en zo werd ik accountmanager na de reorganisatie.”
Detachering
Na twee jaar kwam er landelijk een functie vrij voor BRZO+, een samenwerkingsverband van BRZO-diensten. Met zijn ervaring nam Remco deel namens de OMWB. Nog eens twee jaar later wachtte de volgende uitdaging en werd hij programmamanager Seveso6, een verband waarin de zes Seveso-diensten samenwerken. Tijdens deze functie zat Remco gedetacheerd bij de DCMR in Rotterdam. “Gedetacheerd werken komt met veel mooie kanten. Je leert veel van nieuwe mensen en een andere werkomgeving. Het nadeel is dat ik me soms nergens écht thuis voelde”, vertelt Remco.
(De tekst gaat verder onder de afbeelding)